2017년 8월 16일 수요일

UML다이어그램

https://www.tutorialspoint.com/uml/index.htm

UML다이어그램

UML다이어그램은 전체 토의의 궁극적인 출력이다.
모든 요소, 관계는 완전한 UML다이어그램을 만드는 데 사용되며 다이어그램은 시스템을 나타냅니다.

UML다이어그램의 시각적 효과는 전체 프로세스의 가장 중요한 부분이다.
모든 다른 요소들은 그것을 완성하는데 사용된다.

UML에는 다음 9개의 도표가 포함되어 있으며,
그 다음에는 후속 장에 설명되어 있다.

계급 도표
객체 다이어그램
사용 사례 다이어그램
순서 다이어그램
협업 도표
활동 도표
스테아샤 하트 도표
전개도
구성 요소 도표

UML Diagrams
UML다이어그램

UML diagrams are the ultimate output of the entire discussion.
All the elements, relationships are used to make a complete UML diagram
and the diagram represents a system.

The visual effect of the UML diagram is the most important part of the entire process.
All the other elements are used to make it complete.

UML includes the following nine diagrams, the details of which are
described in the subsequent chapters.

    Class diagram
    Object diagram
    Use case diagram
    Sequence diagram
    Collaboration diagram
    Activity diagram
    Statechart diagram
    Deployment diagram
    Component diagram


Realization 실현

Realization can be defined as a relationship in which two elements are connected. One element describes some responsibility, which is not implemented and the other one implements them. This relationship exists in case of interfaces.

실현

실현은 두 요소가 연결되어있는 관계로 정의 할 수 있습니다. 하나의 요소는 구현되지 않은 책임과 구현 된 책임을 설명합니다. 이 관계는 인터페이스의 경우에 존재합니다.

Generalization 일반화

Generalization can be defined as a relationship which connects a specialized element with a generalized element. It basically describes the inheritance relationship in the world of objects.

일반화

일반화는 특수화 된 요소를 일반화 된 요소와 연결시키는 관계로 정의 될 수 있습니다. 기본적으로 객체의 세계에서 상속 관계를 설명합니다.

Association 협회

Association is basically a set of links that connects the elements of a UML model. It also describes how many objects are taking part in that relationship.

협회

연관은 기본적으로 UML 모델의 요소를 연결하는 링크 집합입니다. 또한이 관계에 참여하는 객체의 수를 설명합니다.

Dependency 의존

Dependency is a relationship between two things in which change in one element also affects the other.

의존

종속성은 한 요소의 변경이 다른 요소에도 영향을 미치는 두 가지 요소 간의 관계입니다.


Relationship 관계
 

Relationship is another most important building block of UML. It shows how the elements are associated with each other and this association describes the functionality of an application.

There are four kinds of relationships available.


관계

관계는 UML의 또 다른 가장 중요한 빌딩 블록입니다. 이 요소는 요소가 서로 어떻게 연관되어 있고이 연관성이 응용 프로그램의 기능을 설명합니다.

4 가지 종류의 관계가 있습니다.



Structural Things  구조적 것들
 

Structural things define the static part of the model. They represent the physical and conceptual elements. Following are the brief descriptions of the structural things.

Class − Class represents a set of objects having similar responsibilities.


구조적 것들

구조적 요소는 모델의 정적 부분을 정의합니다. 그것들은 물리적 및 개념적 요소를 나타냅니다. 다음은 구조적인 것들에 대한 간략한 설명입니다.

클래스 - 클래스는 유사한 책임을 갖는 객체의 집합을 나타냅니다.


 Interface − Interface defines a set of operations, which specify the responsibility of a class.
인터페이스 - 인터페이스는 클래스의 책임을 지정하는 작업 집합을 정의합니다.
  
Collaboration −Collaboration defines an interaction between elements.
협업 - 공동 작업은 요소 간의 상호 작용을 정의합니다.

Use case −Use case represents a set of actions performed by a system for a specific goal.
사용 사례 - 대 / 소문자는 특정 목표를 위해 시스템에서 수행 한 일련의 작업을 나타냅니다.

Component −Component describes the physical part of a system.
구성 요소 - 구성 요소는 시스템의 물리적 부분을 나타냅니다.

Node − A node can be defined as a physical element that exists at run time.
노드 - 노드는 런타임에 존재하는 물리적 요소로 정의 될 수 있습니다.

Behavioral Things

A behavioral thing consists of the dynamic parts of UML models. Following are the behavioral things −

Interaction − Interaction is defined as a behavior that consists of a group of messages exchanged among elements to accomplish a specific task.
Interaction

State machine − State machine is useful when the state of an object in its life cycle is important. It defines the sequence of states an object goes through in response to events. Events are external factors responsible for state change


행동주의 사항

행동 적 요소는 UML 모델의 동적 인 부분으로 구성됩니다. 다음은 행동적인 것들입니다.

상호 작용 - 상호 작용은 특정 작업을 수행하기 위해 요소간에 교환되는 메시지 그룹으로 구성된 동작으로 정의됩니다.
상호 작용

상태 머신 - 상태 머신은 객체의 라이프 사이클 상태가 중요 할 때 유용합니다. 객체가 이벤트에 응답하여 통과하는 상태의 순서를 정의합니다. 이벤트는 주 변경에 책임있는 외부 요인입니다.


Grouping Things

Grouping things can be defined as a mechanism to group elements of a UML model together. There is only one grouping thing available −

Package − Package is the only one grouping thing available for gathering structural and behavioral things.
Package
Annotational Things

Annotational things can be defined as a mechanism to capture remarks, descriptions, and comments of UML model elements. Note - It is the only one Annotational thing available. A note is used to render comments, constraints, etc. of an UML element.


그룹화

그룹화는 UML 모델의 요소를 함께 그룹화하는 메커니즘으로 정의 할 수 있습니다. 그룹화 할 수있는 것은 단 하나뿐입니다.

패키지 - 패키지는 구조적 및 행동 적 사항을 수집하는 데 사용할 수있는 유일한 그룹화 항목입니다.
꾸러미
특수 효과

Annotational은 UML 모델 요소에 대한 설명, 설명 및 주석을 포착하는 메커니즘으로 정의 할 수 있습니다. 주 - 사용 가능한 유일한 Annotational 항목입니다. 주석은 UML 요소의 주석, 제약 조건 등을 표현하는 데 사용됩니다.


 
     

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